Adalete ihtiyacımız var mı?

Ben zaman zaman “Biz” diye başlıyorum yazılarıma…İçerden… “Muhafazakar camia” ile aidiyetimi vurgulayarak. Bazı arkadaşlar “Muhafazakarlar” ya da “Müslümanlar” diye daha dıştan, daha mesafeli değerlendirmelerde bulunuyorlar.

Geçen bir programda “Biz” diye başladığım bir soruya üstelik “İlahiyat hocası” olan bir bilim adamı “Biz diye bir şey kaldı mı?” gibi bir cümle ile cevap verdi.

Bunlar, uzuuun iktidar döneminde “Muhafazakârlık” kapsamında yapılanların, “Aidiyet” konusunu nasıl tartışılır hale getirdiğinin göstergesi.

Bu konuyu ciddiye almalıyız, diyerek girişi kapatayım.

Bu girişi, “Seçim yarışında muhafazakâr camia olarak adalete ihtiyacımız var mı?” sorusunu sormak için yaptım.

Böyle bir soruyu, şu geçen 22 yıl içinde “Adalet”in arandığı pek çok meselede sormuşuzdur. Kendini “Muhafazakâr demokrat” diye niteleyen partinin isminin bir parçası da “Adalet” ya… Geçen 22 yıl “Adalet özürlü” bir süreyi ifade ediyor ne yazık ki…

Cumhurbaşkanı Erdoğan seçim propagandası için illere giderken Cumhurbaşkanlığına ait uçakları kullanıyormuş. Bir çoğumuz için ilk tepki “Bunda ne var ki?” şeklinde olacağından kuşku duymuyorum.

Oysa muhafazakâr camia, “Halife Ömer’in devlet işini yaparken devlete ait, kendi işini yaparken de kendi mumunu kullandığı” bilgisi ile yetişmiştir. Erdoğan seçim mitinglerine Cumhurbaşkanı sıfatıyla değil, Ak Parti Genel Başkanı olarak gidiyor. Ama işler o kadar karışmış ki, parti işi devlet işi olmuş. Ve “Herkes” bunu hazmetmiş…

Pazar günü haber kanallarına bakıyorum. Şunda Erdoğan’ın Adana mitingi veriliyor. Geçiyorum ötekinde yine aynı miting. Ötekinde, ötekinde, “Haber kanalı” diye bilinenlerin tamamında demeyeyim, “Halk tv hariç” tamamında Erdoğan konuşuyor, tabii ki TRT Haber dahil. Kanalları atlarken içimde oluşan duygu tahmin edilebilir. “Bu kadar mı olur?” diyor insan. Halk tv CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in Balıkesir aday tanıtım toplantısını veriyor.

Bir araştırma yapılmış, İstanbul, Ankara, İzmir için… Üç büyük ildeki adaylar için devletin yayın organı TRT nasıl bir “Adalet” uygulamış? Sonuç şu:

12 – 13 Şubat tarihlerinde 24 içinde;

“Cumhur İttifakı’nın İstanbul adayı Murat Kurum 12 haberle, Ankara adayı Turgut Altınok ve İzmir adayı Hamza Dağ 8’er haberle TRT Haber’de yer bulmuş. AKP adaylarına iki günde toplam 73 dakika yer verilirken CHP’nin adaylarına bir dakika bile verilmemiş.”

Ekrem İmamoğlu “Kul hakkı yiyorlar” diye tepki göstermiş. İmamoğlu böyle muhafazakâr camianın hassasiyet alanlarına yabancı değil. Onun için “Kul hakkı yeme” konusunu, bir tür yaptırım gibi gündeme getiriyor.

Ne dersiniz, bu konuda hâlâ duyarlı mıyız? Ya da devlet işleri olduğunda duyarlı mıyız? Devlet alanının, her türlü keyfiliğe açık olduğu gibi bir hassasiyet aşınmasına maruz kalmış olmayalım.

Mülakatlarda yüksek puan almış kişiler elenip başkaları öne geçirilirken yeterli duyarlılığı gösterdik mi? Yoksa elenen için “Sakıncalıymış ki elenmiş” ya da kazandırılan için “İyi ki bizden biri seçilmiş” meşrulaştırmasına mı sığındık?

İhalelerde kayırma haberleri konusunda biz veya bizim yakınımız ihalede haksızlığa uğramadıysa, “Adalet” adına isyanımız oldu mu?

Cumhurbaşkanı Erdoğan, çok açıkça “Bize oy vermezseniz hizmet gelmez, doğal gaz gelmez” dediğinde bu işe “Devlet adabı’ açısından bakanımız oldu mu? “Olmuyor sayın Cumhurbaşkanı” diye bir ses duyuldu mu, özenle oluşturulan medya”mız”dan? O ses duyulmaz, çünkü o medya yapısının bizatihi kendisinde “sorun” var. Belki şunu diyoruz, “Onlar da iktidar olsa devleti böyle kullanırlardı.” Meşruiyet felsefemiz bu. Bu demek ki, onlar iktidar oluncaya kadar biz bu kötü felsefeye devam edeceğiz.

Dikkat ediyorsanız, “Biz”den diyerek “Emanet”i teslim ettiğimiz insanların yanlışlarından çok, “Biz” dediğimiz dünyanın “Emanetin korunması” noktasındaki hassasiyet aşınmasından şikâyet ediyorum.

Hatta “hassasiyet aşınması”ndan öte, içten içe “Bu iş bir yerde bizim işimize geliyor” duygusuyla daha kötü adaletsizliklere meşruiyet kılıfı giydirebilme potansiyelimizden…

Ne dersiniz, öyle miyiz?

Şu geçen 22 yılda “Biz”den ne kaldı gerçekten? Gerçekten hâlâ “Biz” diye cümleler kurmak, benim adıma çok büyük bir aymazlık mı? Ak Parti’nin ilk kurulduğu yıllarda parti içinde bazıları “siyasetteki ahlak aşınması”ndan şikayet etmişti de ona “Sen hâlâ oralarda mısın?” diye sorulmuştu. “Refah”ın “Milli Görüş gömleğinin çoktan çıkarıldığı” ima ederek…

Oysa “Adalet” insanın özünden kaynaklanan bir arayıştır. Bakın İmamoğlu, CHP dünyasından “Kul hakkı yiyorlar” deyip geçiyor. Erdoğan’ın şimdi “özlem!”le andığı Kılıçdaroğlu da söyledi bunu… Yarın bunu Özgür Özel’den de duyarsınız. Belki komünist Maçoğlu’ndan da… Bir gün “Biz”e kendi değerlerimizi dünya öğretirse şaşırmayalım.

Şu süreçte Ekrem İmamoğlu “Biz”e “Ramazan terbiyesi”ne dair bir şeyler hatırlatma gereği duyarsa ona da şaşırmam.

YORUMLAR (204)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
204 Yorum
  • Sabit Dalca / 01 Mart 2024 23:42

    Ahmet bey.
    Demokrat olmaya çalışırken "ADALET" siteminiz hep İmamoğlu için..
    Kazanırsa mutlu mu olacaksınız? Ne çabuk unuttunuz zincir başörtüsü eylemlerini?
    "Onlara; yeryüzünde bozgunculuk çıkarmayın dendiğinde, biz ancak ıslah edicileriz derler."
    Siz de maalesef ıslah ediciliğe soyundunuz.
    Ne diyelim. Hayırlı olsun.
    Bu arada, adalet keserini hep " BİZİM" tarafa vurmayınız lütfen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet KARA / 28 Şubat 2024 18:57

    Geçen 22 yılda en çok zarar gören İslâm oldu, müslüman imajı oldu. Eskiden bizim değerlerimize muhalif olsa bile, herkes "dindar" kişilere güvenirdi, bizim iktidar olmamızı istemese bile, çalmayacağımıza inanırdı. Bütün değerlerimiz alt üst oldu, en güvenilmez kişiler haline geldi muhafazakar kişiler. Bir davamız vardı değil mi? Şimdi var?

    Yanıtla (0) (0)
  • Sebahattin Gül / 28 Şubat 2024 17:24

    Sayın yazar,ülkemiz mihafazakarlari- Müslümanlarının ADALET diye bir mefhuma değer verdiklerini dusunemiyorum
    Muhafazakarlarimiz kendileri gibi düşünmeyen,siyasileri desteklemeyenlere adaletle davranılmasını içtenlikle istemediklerini( hacca gitmiş bir buyugunuzum) gozlemliyorum
    .Adaletsizligi ülkem insani çok seviyor gibi duygu tasiyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Çukurovalı. / 28 Şubat 2024 15:17

    Sayın Taşgetiren, özetle sistem çürümüş, insanlar/yöneticiler yozlaşmış, hak,hukuk,adalet hak getire, yetimin hakkı yitik, gerisi...Allah sonumuzu hayreylesin...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 28 Şubat 2024 13:29

    Facebook'tan alıntı: Türkiye nasıl bir ülke diye soran olursa; "ateistlerin kul hakkının haram olduğunu, müslümanlara öğretmeye çalıştığı bir ülke" dersiniz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuyucusu / 27 Şubat 2024 23:25

    Maalesef ülkemiz her alanda kan kaybediyor. İnsan düşünmeden edemiyor bu nasıl bir hırs ve kibir... Bu nasıl bir dünyaya tapma... Gelinen noktada ülkede güzel olan ne varsa bitirdiler. Perişan ettiler. Halen medya propagandası ile algıyla milleti kandırmaya devam ediyorlar. Cumhuriyet tarihinin en büyük Adaletsizlikleri bu dönemde yaşanıyor. Tuz koktu. Düşman gelse bu ülkeye bu kadar zarar veremezdi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Abdullah Toprak / 27 Şubat 2024 22:07

    Bu ülkede torpil yapıldığına dair çok incelemeye gerek yok! Üniversiteler başta olmak üzere nereye gidin, çok yüzeysel bir araştırma sonucunda hemen hemen bütün sınavlarda torpil yapıldığını rahatlıkla görürsünüz..
    Herkes kendi hırsızını koruduğu için alan memnun, satan memnun. Yazılıda 14 puan alana sınav kazandırdığını herkes biliyor.
    Mülakat kalkacak diyenler, neredesiniz vicdanınız nerede!?

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmed 61 / 27 Şubat 2024 14:29

    Siyaset insana dost'mu bırakır?Düşmanı dost yapar,dostu düşman yapar.

    Yanıtla (8) (1)
  • İbrahim Hanif / 27 Şubat 2024 17:14

    Yahu Ahmet 61, bir gün öyle, başka bir gün böyle olmaz! Şimdi sen önceki görüşlerinle ters düştün; reyisin duymasın.

    Yanıtla (7) (0)
  • Haşem / 27 Şubat 2024 22:01

    Ahmet 61,
    hep kılıfına uyduruyorsun ,
    Tunceli belediye başkanı da siyaset yapıyor, Necmettin Erbakan da yaptı

    Yanıtla (0) (0)
  • Haşem / 27 Şubat 2024 21:57

    Ne gereği var bu saatten sonra,
    yanlışlıkla şeriat uygulansa kimilerinin kesilmeyen yeri kalmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Derviş / 27 Şubat 2024 21:01

    Dünya bize kendi değerlerimizi asırlardır öğretiyor hocam. Bakın bir araştırma yapıldı. Dini değerlerimizi kim nerede yaşatıyor diye. Oturup ağlamak lazım halimize

    Yanıtla (3) (0)
  • Derviş / 27 Şubat 2024 20:59

    Muhafazakarlıktan diktatörlüğe geçeli yıllar oldu hocam. Uyanın artık.

    Yanıtla (3) (0)
  • MİZAN / 27 Şubat 2024 20:20

    Zulüm ve haksızlık bizdense, ben bizden değilim.

    Yanıtla (7) (0)
  • Fikri Hür / 27 Şubat 2024 19:53

    Bu memlekette sorsan herkes adil kardeşim. Adaletli. Herkes dindar! herkes dürüst, herkes doğru. Peki yok edilen ne? Ahlak.

    Yanıtla (6) (0)
  • BirOkur / 27 Şubat 2024 15:30

    "Anayasayı her vesile ile çiğnemeye öyle alıştı ki,
    Yüksek Yargıyı öyle bir kontrol altına aldı ki siyasi kararları hukuki kararları ezdi geçti.
    Kafasına göre öyle bir Seçim Kurulu oluşturdu ki 16 Nisan referandumunda mühürsüz ve geçersiz oyları değiştirerek kendi gücünü yarattı.Tek Adam Rejimi öyle bir devlet gücü yükledi ki gözünü kararttı,Sonuç: kontrolsüz büyük güce dönüştü."(ALINTI)

    Yanıtla (16) (0)
  • 07Cem / 27 Şubat 2024 18:33

    Güç zehirlenmesi !!

    Yanıtla (2) (0)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 19:51

    İktidarı değiştirdiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR / 27 Şubat 2024 17:13

    Hala örtük örtük destekliyorsunuz sayın hocam yapmayın

    Yanıtla (6) (3)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 19:06

    Sn. KARAR, Ne yapmasını beklersiniz, sn. Taşgetiren örtülü olarak destekliyor değil, direkmen "Ey ak parti 2002 vizyonuna uygun hareket et"diye ikaz ediyor, zaman zaman bazı yazılarına katılmasamda anladığım bu. Vatandaş iktidara uzuuun bir süre oy verdi, özellikle son seçimde yine iktidar tercih edildi, bu tercihin sebebi, iktidar her konuda çok başarılı olduğu için değil, esasen muhalefetin yetersiz kalmış olmasıdır.

    Yanıtla (3) (3)
  • KARAR okurr / 27 Şubat 2024 19:02

    muhafaza etmek ve kar kavramlarinin birlesmesiyle olusmus bir sozcuk. birisi muhafazakar oldugunu iddia ediyorsa mutlaka muhafaza etmek istedigi bir kar vardir.
    benzer sekilde olusmus bir sozcuk olarak;muhafaza eden, sahip olduklarının degismesinden korkan!

    Yanıtla (2) (0)
  • 07Cem / 27 Şubat 2024 18:40

    Ülke çok geri gitti, İnşallah bir yerde yine Atatürk'e rastlariz

    Yanıtla (6) (0)
  • Pele / 27 Şubat 2024 18:30

    Herkes başkasının yediğine bakıyor. Kimse kendi yediklerini görmüyor maalesef. Evet, hangi gerekçe ile (ve izin ile) Ak Parti Genel Başkanı, devlet imkanlarını partisinin mitingleri için kullanmaktadır. Vergilerimizle alınan, yakıtı vergilerimizle ödenen vasıtalarla miting yapan Genel Başkan, bana oy vermezsen sana hizmet etmeyeceğim diyor! O zaman bizim de şunu söyleme hakkımız doğuyor. Hangi sıfatla bunu söylüyorsunuz? Çünkü bir cumhurbaşkanı, vatandaşına bu şekilde bir ayrımcılık yapamaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Cevdet Sezgin / 27 Şubat 2024 17:58

    Sn Taşgetiren;
    siz hangi adaletten dem vuruyorsunuz? Bu iktidarın adalet kaldı mı? Bırakın adalet duygusunu Allah korkuları kaldı mı? Yiyorlar, içiyorlar, Devletin bütün imkanlarını kullanıyor, sonra da dönüp haktan hukuktan bahsederek bizleri ahmak yerine koyuyorlar. Bu iktidar zamanında çürümeyen, siyasileşmeyen bir kurum kaldı mı? Valiler, kurumlar, bürokratlar iktidarın yağdanlığını doldurmakla meşgul iken hangi adalet?

    Yanıtla (5) (0)
  • Mehmet Hatipoğlu / 27 Şubat 2024 15:49

    Osmanlı da kul olmayı içine sindiren, Mihrimah(daha çok örnek var) külliyelerini, bir kişi için alınan Savarona yatını, AOÇ.leri .... saraylarını içine sindiren bir toplumuz biz. Yok birbirimizden farkımız. Tarkanın konser parasını İBB de kim ödedi?

    Yanıtla (0) (10)
  • KARAR okurr / 27 Şubat 2024 17:39

    "Dinozor heykeli, 1150 oda saray 8 uçak,Binlerce koruma,lüks makam araçları, 129 milyar $$ 5 müteahhid 429 milyar $" vs.vs istisnasız olan vatandaşa oluyor, Senin benim vergilerimizle.

    Yanıtla (11) (0)
  • hüseyin adıyaman / 27 Şubat 2024 14:13

    sevgili hocam utanıyorum sıkılıyorum daralıyorum 30 yıl önce inandığımız davanın bu gün buralara savrulmasını gördükçe kahroluyorum.dün eleştirdiğimiz olmamasını istediğimiz ve adaletsiz bulduğumuz ne varsa bir bir yapılıyor.utanıyorum buralara evrilmekten kendi adıma utanıyorum ve diğer tüm kesimlerden özür diliyorum bizler beceremedik vesselam.

    Yanıtla (8) (0)
  • İbrahim Hanif / 27 Şubat 2024 17:21

    Hüseyein kardeşim, hemen o "mahalleyi" terk et ve bunlara gösterdiğin gönül yakınlığı için tövbe et! "Zalim bizdense ben bizden değilim" deyip temiz bir sayfa açmalısın vesselam.

    Yanıtla (8) (0)
  • KARAR / 27 Şubat 2024 17:18

    Kürtlere ettiğimiz zülümlerin ahını mı yaşıyoruz çok ciddi ciddi düşünüyorum.

    Yanıtla (4) (4)
  • KARAR / 27 Şubat 2024 17:15

    Adalat tarumar.

    Yanıtla (0) (0)
  • dr. ahmet / 27 Şubat 2024 17:14

    evet sayın yazar! siz, sizler artık o eski sizler değilsiniz. sadece sizi tenzihen söylüyorum ki; kötülük iliklerine kadar sızdı iktidarın.

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 27 Şubat 2024 15:55

    Muhafazakarlık modern bir kavram. dindarlıkla aynı değil. Hz Peygamber ile Ebu Cehil karşılaştırıldığında muhafazakar Ebu Cehil olur. bilip bilmeden sahiplenmemek lazım.

    Yanıtla (11) (0)
  • Eşref... / 27 Şubat 2024 17:06

    15:55 Ayni fikirdeyiz..ebu cehil muhafazaKârligin kalesi idi sanki..devrin egemen soylusu hemde..

    Yanıtla (7) (0)
  • okur / 27 Şubat 2024 17:05

    hocam merak etmeyin muhafazakar kanat kalmadı artık. çıkarların buluşturduğu insanlar topluluğu kaldı. yterki bizden birisi olsun varsın adalet olmasın. Adalet yoksa islamiyet nerede peki?

    Yanıtla (7) (0)
  • Zafer ÇALIK / 27 Şubat 2024 12:30

    "Bize"ait ne varsa hepsini tükettiler,tüketirken de kendilerini tükettiler."Milli Görüş Gömleği"ni çıkardıktan sonra,bize ait değerleri de hayatlarından çıkardılar.Önceden bunları(Ak P.) savunurken,bize ait değerlerden uzaklaştıktan ve parti "tek adam"rejimine evrildikten sonra sıtkım sıyrıldı ve ben de bunlardan uzaklaştım.Yazık ettiler kendilerine ve ülkeye.Değer miydi.

    Yanıtla (13) (2)
  • Adem / 27 Şubat 2024 16:07

    Kendilerinin dertleri yok. Dünyalık herseyleri makam mülk para ne istersen kazandılar. Ülke veya başkası zaten umurlarinda değildi.

    Yanıtla (11) (0)
  • Eşref... / 27 Şubat 2024 17:03

    Bu gömlek giyip,çıkaranlar kendilerini ne zannediyor hiçbir zaman anlamadık. Ne gömlek imis ...ekmeğini yiye,yiye bitmedi bi türlü..

    Yanıtla (3) (0)
  • Ömer Nuri ÇAĞLAR / 27 Şubat 2024 16:47

    Sevgili Ağabeyim. Müslümanların Hayellerini Yok Ettiler. Devletin Kamınum Milletin Maddi Manevi Herşeyini Yok Ettiler

    Yanıtla (8) (1)
  • Fatih Özkan / 27 Şubat 2024 16:37

    Gönül isterdi ki dünyanın neresinde olursa olsun, yapılan haksızlıklara tüm dünya halkları karşı çıksın ve adaletin tesisi ile sömürünün, yolsuzluğun son bulması için hem fikir olsun. Dinimiz ( her halde diğer dinler de ) doğruluğu, adaletli davranmayı emrettiğine göre; buna uygun davranmamız gerekmez mi ? En azından bugünden sonra geçmişin olumsuzluklarını geride bırakıp, Hz.Muhammeddin ahlakını ve de diğer taraftan evrensel değerler olan ETİK İLKELER'i esas alan bir sistem kursak iyi olmaz mı?

    Yanıtla (3) (0)
  • Adnan / 27 Şubat 2024 16:35

    Hocalar ve imamlar okullarda derse gideceğine,AKP genel merkezine gitsinler orada haramı helali anlatsınlar.

    Yanıtla (11) (0)
  • mustafa yurt / 27 Şubat 2024 10:43

    chp iktidar için güven veremiyor
    bunlar iktidar olsa kim bilir ne kadar hiyanetler olacak memlekette,
    siz nasılsanız öyle yönetilirsiniz ,
    gayrisi boş

    Yanıtla (1) (13)
  • Adnan / 27 Şubat 2024 16:32

    Sen şimdiki akp'yi anlatmışsın.

    Yanıtla (6) (0)
  • O k u r / 27 Şubat 2024 05:28

    Bizim mahallede kimse kalmadı, çoğu rezidanslara şu uzun gökdelenlere kapıda güvenlikli sitelere taşındılar.
    Arasıra yüksek model pahalı camları koyu renkli araçlarla nostalji olsun diye mahalleden geçtikleri oluyormuş..
    Mahallede ak saçlı, sakallı dedeler ve birde neneler kaldı, onlarda gece yarısında ucuz kıyma alabilmek için kuyruğa giriyorlar ertesi öğle ikindiye kadar..
    Bizim mahallede kimse kalmadı beyim!
    Kimi sormuştunuz?

    Yanıtla (31) (0)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 09:34

    Sn.O k u r çokda da haksız sayılmazsınız.

    Yanıtla (5) (0)
  • İbrahim Hanif / 27 Şubat 2024 13:22

    İşte son 23 yılın özeti. Tebrikler Okur

    Yanıtla (7) (1)
  • Adnan / 27 Şubat 2024 16:26

    Okur güzel yazı olmuş tebrikler.

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 27 Şubat 2024 11:32

    Eğitim şart,eğitim şart Dünyanın en sakin ve huzurlu ülkesi DANİMARKANİN başbakanı,Aynı et tahtasında hem tavuk Hemde soğanı doğranmis internette koymuş.Halka yanlış örnek oluyorsun diye HALKTAN büyük tepki almış.Ya bizde TBMM mangal partisi yapıyorlar bizim halkta afiyetle seyrediyor.Hırsızın hiçmi suçu yok hesabı.Egri kılıcı gören kaçak delik arıyor.Hz ÖMER bizim zamanımızda yaşasa idi kesin Hicre edederdi.

    Yanıtla (8) (0)
  • Abdullah / 27 Şubat 2024 16:24

    Dediğiniz batının bir yüzü. Diğer yüzü dünyanın dört bir yanında insan kıyımı. Bosna-Hersek,Afrika,...
    Batı (ABS-AVRUPA) kendine başka başkasına başka...
    En yakın misal gazzede ve ukraynada yaşananlara gösterilen tepkideki ikiyüzlük.
    biz ise başkasına şirinlik yapıp birbirimizi yiyoruz....

    Yanıtla (1) (2)
  • Adnan / 27 Şubat 2024 16:19

    Adam ne Allah'tan korkuyor,ne de kuldan utanıyor.Her zaman devletin mumunu kullanıyor sanki Türkiye'nin sahibi bunlar.Kurtuluş savaşını bunlar yapıp kazansaydı vay memleketin haline, Allah böyle dinbazlardan bizi korusun.

    Yanıtla (10) (0)
  • Muhriç / 27 Şubat 2024 16:10

    "Biz" diye tanımladıklarınızın ne kadar zalim, adaletsiz, ne kadar bencil ve kendinden başkasına hayat hakkı tanımayan bir zihniyette olduklarını dünya alem gördü, öğrendi. Hep ilk 7 yıldan bahsedilir. O yıllar takiyye yılları idi. Gerçek zihniyet ve tutumları bu işte.

    Yanıtla (12) (0)
  • Adem / 27 Şubat 2024 16:04

    Muhafazakar camia nedir ? Değerleri nedir ? Kimlerden oluşur? Ne için mücadele ederler ? Bunları bir yazsanız da sayın yazar, bende ogrensem.

    Yanıtla (5) (0)
  • Cahil Bir Okur / 27 Şubat 2024 15:46

    Müslümanlık nerde! Bizden geçmiş insanlık bile...
    Adem aldatmaksa maksad, aldanan yok, nafile!
    Kaç hakiki müslüman gördümse, hep makberdedir;
    Müslümanlık, bilmem amma, galiba göklerdedir

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2024 15:05

    Tarihte de zamanımızda da gelişmiş ülkelerin tek özelliği vardır. Yöneticilerin halkına hoşgörülü ve her alanda özgürlük tanımasıdır. Ama bunu her babayiğit beceremez. Onun için korkudan hep güvenilk politikalarına sarılır. Sonunda devlet çöker.

    Yanıtla (2) (0)
  • Fethullah / 27 Şubat 2024 11:21

    Hocam halk tvnin Özeli göstermesi normal,diğer kanalların Erdoğan'ı göstermesi yanlış hemi.Bunların yüzde doksanbeşi özel tv,dikkatinizi çekerim.

    Yanıtla (1) (26)
  • Ali / 27 Şubat 2024 12:25

    Haklısınız özel TV lere bir şey denemez. Ama devletin TV kanalları da daha çok iktidarı, azıcık ta muhalefeti gösteriyor. Az veya çokluğu önemsiz diyelim. Adeta iktidar partilerini hacı, muhalefet partilerini öcü olarak gösteriyor. Devletin yayın organları tarafsız olması gerekmez mi?

    Yanıtla (18) (0)
  • Zafer ÇALIK / 27 Şubat 2024 12:33

    TRT'de mi arkadaş.Lütfen çarpıtmayın.

    Yanıtla (1) (1)
  • İbrahim Hanif / 27 Şubat 2024 13:15

    Fetula, Kur'an'da Hz. Süleyman ile ilgili bir ayet var: Duvarına tırmanıp gelen iki kardeş aralarındaki bir anlaşmazlık için kendisine şikayette bulunuyor. Birisi diyor ki, "bu kardeşimin 99 koyunu var, benimse sadece 1 adet. Kardeşim bana ait o 1 koyuna da göz dikti ve tartışmada üstün geldi. Lütfen aramızda hükmünü ver" Hz. Süleyman elbette 99 koyunu olan kardeşi suçlu buldu. Şimdi sen de ne tuhaf bir terazi var ki, hala ülkenin %99'unu gasbetmiş bir tarafın etrafında kaval çaliyorsun?

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okunur / 27 Şubat 2024 14:47

    Fethullah / „TRT nasıl bir “Adalet” uygulamış? Sonuç şu:“ diyor Hocan. Bir daha oku. Verilen örnek milletin parasıyla yüreyen devletin kanalı. Madem öyle akp´li olmayanlardan vergi de almasınlar. Bu yazı, üzerine basa basa “Kul hakkı yeme” diye boşunamı yazılıyor!? Aynı görüşte olmak zorunda değilsiniz. Hiç değilse ayar vermeye kalkışmayın.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okunur / 27 Şubat 2024 15:04

    Anayasa diyor ki "TRT özerktir ve tarafsızdır." TRT´de „İsrail ile olan ticareti“ duyabilir misin? AKP'nin yayın organı olmuş. En son örnek Özgür Özel'in açıklamasını kesti. "Haksızlıklara isyan etmeyenler onlardan gelecek her musibete katlanmalıdır." - Hz. Ali

    Yanıtla (13) (0)
  • Ali Rıza / 27 Şubat 2024 14:54

    Teşekkürler hocam; biz almayalım haktan hukuktan yeteri kadar dilimiz yandı , şimdi bir de adalet deyi dilimizi damağımızı yakmayalım!.

    Yanıtla (2) (0)
  • Eşref... / 27 Şubat 2024 11:13

    Trafikte bakalım saygi ve hak sınırına,,çevreye atılan çöplere,,carsi,pazar tezgah duzenine,,yapılan iş kalitesine,,Akili bir insan böyle bir topluma dışarıdan baksa ne hisseder acaba..?..Laflara mi inanir yoksa pratik yaşam kalitesine mi.?.Dunyada Toplum kalitesini belirlryen pratik yaşam seviyedir..istemek,dilemek,arzulamak fakir şuur tesellisidir..

    Yanıtla (6) (1)
  • vatandaş / 27 Şubat 2024 11:38

    Eşref bey deveye demişler boynun eğri nerem doğru ki demiş!Hızla çöküntüye gidiyoruz!Sdece günlük haberlere bir bakın ülkenin gerçeklerini görürsünüz! Millet olarak yapılan işe değil söylenen söze bakarız.Her şeyimiz laftan ibaret...

    Yanıtla (3) (0)
  • Eşref... / 27 Şubat 2024 14:13

    Evet...azgın şımarıklık var bizde bazilarinda.,,,fakat sadece bizde değil..Avrupada ırkçılık çok hızlı yükseliyor,,,,abd seçim propagandalari kovboy kültüru seviyesinde. Bunun basit anlamı şu ...Dunya ekonomi ve üretim dengesi değişiyor...Yeni ağalar çıkmak için ortamı zorluyor...Curcuna kaçınılmaz köyde..!..

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 14:03

    Vefa bile İstanbul'da bir semt adı olarak varlığını korurabiliyorken, 'Adalet' külliyen yok oldu. Külliyen, külliye, külli, kül. Adalet kataKÜLLİYE getirildi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kararlı / 27 Şubat 2024 13:57

    "İşte biz, kazanmakta oldukları günahlar sebebiyle zalimlerin bir kısmını diğer bir kısmına böyle musallat ederiz." Ülkede zülüm bitmiyor, bir zalim gidiyor bir başka zalim geliyor. İsmi değişiyor kılıf değişiyor sadece. Yiyenler gidiyor yeni haram helal hak hukuk tanımaz faydası kendine aç doyumsuzlar geliyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bursalı / 27 Şubat 2024 12:03

    İnsanlar ankesörlü telefondan arandığı iddiası ile mahkum oluyor cezalar alıyor bu konuda da bir yazı yazmanızı rica ederiz Ahmet bey ne zaman mevcut iktidar sesimizi duyacak? Bu yapı ile alakasız binlerce insan ankesör kurbanı oldu. Ardışık Aranmışsın denilerek 6 yıl 3 ay ceza veriliyor. Evet beraat veren mahkemeler de var ama daha az. Ne zaman adalet herkese eşit olarak dağıtılacak çok mağduruz, ailecek ülkemize hizmet etmenin bedelini mi ödüyoruz, Allah için adalet tesis edilsin artık...

    Yanıtla (10) (0)
  • Gerçekçi / 27 Şubat 2024 13:48

    Bu ankesör olayı nedir?. Haberlerden duyuyorum, görüyorum bunu. Ama sanki bana kumpas gibi geliyor. Mesela Perinçekgiller bu konuda çok iyi: elemanlarına aranacakların listesini verip ankesörlü telefonlardan aratsa, bir iki de sakıncalı söz söyleyiverse, al sana ankesörlü telefondan aranma!. İçerikte ne konuşulduğuna, sizin ne cevap verdiğinize de bakıyorlar mı?

    Yanıtla (6) (0)
  • ETİK / 27 Şubat 2024 13:46

    BİZ kalmadı BEN var,işin kötüsü bene alıştık hepimiz herşeyi kendimizin hesabına yarayıp yaramadığına bakarak karar veriyoruz. "Gemisini kurtaran kaptan" diye bir deyim oturmuş,benim gemi kurtulsun da başkasınınki batarsa batsın. Çarşı yangınında dükkanının kurtulduğunu öğrenince şükreden ve bencilliği için tevbe eden "terbiyemiz" nereye gitti ? En zararlısı emaneti vermek için ehlini değil "bizden " olanı aramamız Allah bizi ıslah etsin basiret versin !

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar / 27 Şubat 2024 11:38

    Şu günlerde mecliste adalet ile ilgili yasa görüşülüyor. Bu yasaya ev kiralarına 31 Temmuz 2028 yılına kadar %25'den daha fazla zam yapılamaz maddesinin de konulması, dar gelirliler, emekliler için adaletli olmaz mı?

    Yanıtla (0) (9)
  • Bir Kişi / 27 Şubat 2024 12:07

    Olmaz hocam. Çünkü enflasyon ve gelir artışları %25'in çok çok üstünde. Bu demek değildirki herkes istediğini yapsın. Kira fiyatlarıda makul, insani ve reel ölçüde artmalı.

    Yanıtla (9) (0)
  • Vatandaş / 27 Şubat 2024 12:24

    Beraber mı kazandınız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Turgay / 27 Şubat 2024 12:50

    Oh ne ala ev sahipleri üzerinden enflasyonla mücadele. Bir karar aldılar herşeyi ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Ev kiraları uçtu gitti. Zaten neyi doğru dürüst ne yaptılar ki?

    Yanıtla (5) (1)
  • nehibusa / 27 Şubat 2024 13:45

    Hocam, enflasyonun %70 lerde seyrettiği ortamda %25 adil ve vicdani olur mu? İki-üç sene sonra o evin kira değeri ne olur? Siz ev sahibi olsanız onbeş bin liralık evde üç bin liraya oturmak isteyeni haklı görür müsünüz? Bence bu kira sorununda hem ev sahibi, hem de kiracı makul olmalı ve her ikisini de çok üzmeyecek bir noktada anlaşmalı. Bana göre bu makul nokta, piyasa raiç bedelinin 2/3 üdür. Yani, kiracı oturduğu evin piyasa raiç bedelinin 2/3 ünü ödemeyi kabul etmeli...

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2024 00:33

    CHP bu konularda sınıfta kaldı. Dp ile başlayan sağ iktidarlar da.28 şubatçılar da. Şimdi de İslamcılar.sadece adalet mi. Her konuda aynılar hepsi. Zihinleri ve uygulamaları aynı. Birileri güç ve rant sahibi olacak diye niye taraf olayım ki. Hepsi aynı. Genelde de yerelde de.

    Yanıtla (3) (9)
  • Okur / 27 Şubat 2024 13:34

    Var mı yolsuzluk yapmayacak adaletli olacak refah sağlayacak terör başta sorunları çözecek. Pisa vb son sıraları ilk sıralara taşıyacak. Özgür bir ülke getirecek. Ayrım yapmayacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 27 Şubat 2024 13:30

    Hz Ömer' i ve inandığı dini bilmeyenlere yâda bildiği hâlde inkâr edenlere,
    Niye adaletsizlik, haksızlık hukuksuzluk ediyor zulmediyorsun demem, gönül de koymam..
    Ama Hz Ömer'i referans gösterip güç elde edenlere, haksızlık ve hukuksuzluk edenlere gönül koyarım..
    Son 7,8 senedir bırakın haksız hukuksuzluğu milletin kesesine ve dağıtılan adalette düpedüz zulüm var.
    Nas var deyip faiz indirtip, KKM ile parası olana devasa faiz ödemek, Emekliye ve dar gelirliye de sabır telkin etmek.
    Adalete

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 27 Şubat 2024 13:27

    Adalet kavramının olmazsa olması eşitlik. 'Muhafazakar camia' bu konuda mutabık mı, eşitliği kabul eder mi? yani dini, dili, rengi, ırkı, mezhebi, düşüncesi ne olursa olsun tüm insanlar eşittir, aynı haklara sahiptir diyebilir mi? adil olun demek kolay. bunu bir pazarcıda yapar. müşterileri arasında ayırım yapmamaya çalışır. ancak, adalet sadece adil olmak değildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 27 Şubat 2024 10:53

    İslam dediğin bazıları için namaz oruç o kadar! Gerisi teferruat! Kul hakkına saygı, dürüstlük, güzel ahlak gereksiz şeyler. Belki atladınız geçen yıl Komünist Partinin belediye başkanı olan Maçoğlu da bazı ayetleri hatırlatmıştı sizin dindarlara. Bugün İslamın sadece posası kalmış durumda. Özü olan adalet, güzel ahlak, liyakat, kul hakkına saygı bitmiş halde. Deizm çığ gibi büyüyor, iyi de oluyor! Sınıfın ortasına mezar koyup, bu annenizin mezarı haydi ağıt yakın diyen sapık öğretmen maaşı alıyor! Yazık!

    Yanıtla (17) (1)
  • İbrahim Hanif / 27 Şubat 2024 13:17

    Doğru yoldasın Ötükenli! Devam...

    Yanıtla (3) (0)
  • Adalet / 27 Şubat 2024 13:08

    Ahmet abi muhafazkarların adalete ihtiyacı yok., adalet öldü adalet de neymiş yenirmi içilirmi .Adaletsizlik toplumda satın alınır oldu,makbuliyeti var. Adaletli dürüst insanlar sevilmez hatta dışlanır oldu.Kısaca adaletin pazarı yok bu ülkede alıcısı olmayan bir malın veya fikrin pek değeri olmaz adalet dediğin şeyde öyle birşey işte.Yani yok hükmünde.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 11:55

    800 bin oy farkıyla İBB yi kaybettiği halde yanlışlıkla o zevatın eline geçti diyor. Ona oy vermeyen vatandaş değil, oyu da oy değil, rakibi de adam değil, Zevat. Bu kibirin sonunu nereye varacak.

    Yanıtla (25) (1)
  • Turgay / 27 Şubat 2024 12:51

    Göreceğiz kim zevat kim zerzevat.

    Yanıtla (8) (1)
  • İbrahim Hanif / 27 Şubat 2024 12:59

    Onun "yanlışlıkla oldu" dediği, oyları istedikleri gibi çalamadıklarının, kullandıkları sahte oyların yeterli gelmediğinin ve sandıkların tam olarak manipüle edilemediğinin itirafıdır. Bu demektir ki, muhalefet cephesi bu sefer çok daha dikkatli olmalı ve oy hırsızlarına meydanı boş bırakmamalıdır!

    Yanıtla (10) (0)
  • Hüdavendigar / 27 Şubat 2024 10:32

    Siz de Erdoğanı görmek istemiyorsanız Trt belgeseli açın canım! Bu kadar siyaset bezdirmedi mi sizi?Ben Erdoğanın ve Ak partinin bu ülkeye mutlak adalet getirecek grup(belki Yrp,HÜDA PAR ve Bbp gibi yapılar olabilir) olmadığına kesin kaniyim.Bunların kiloları yetmiyor.Nerede o Milli görüşün ağır topları?Nerede Erbakan hoca gibi duayenler?

    Yanıtla (5) (1)
  • Rmzn / 27 Şubat 2024 12:40

    Valla ben BBC yi izliyorum, BBC de hiç dünya liderini göstermiyor, Mozambik c.başkanını dahi gösteriyor ama bizimkini kaale alan yok....

    Yanıtla (9) (0)
  • adalet / 27 Şubat 2024 12:15

    “’Cehennem, acı çektiğiniz yer değildir. Cehennem, acı çektiğinizi hiç kimsenin bilmediği yerdir’ Hallac-ı Mansur.

    Yanıtla (7) (0)
  • 03EMEKLİ / 27 Şubat 2024 09:11

    Cumhurbaşkanı seçim miting konuşmaları arasına EMEKLİLERİN durumunun farkında oluklarını , SUÇ ÖRTME kabilinden söylüyor, Kamuya 3600 dedin ,seyyanen zam dedin,abidik-zıbıdık dedin verdin de verdin,EMEKLİ nin MAAŞLARINI Otalama %50 ERİTTİN ,YEDİN. ADALET yazan partinizin adın da mı UTANMIYORSUNUZ. emeklinin maaşından çalınanlarla EYT lilerin oyunu satın alındı ,O oylara iktidardasınız.Farkında olun....ADALETİN düşündürdükleri emekliye...vesselam...

    Yanıtla (18) (1)
  • Kdnzli / 27 Şubat 2024 10:47

    Emekliye 2024 yılını hediye etti ya,daha ne istiyonuz

    Yanıtla (10) (0)
  • 03EMEKLİ / 27 Şubat 2024 13:43

    Emekliye masal yılı .SEÇİME KADAR UYUSUNLAR,OYLARI AKP VERSİNLER.SONRASI MI,ÖLSÜNLER ,YA UŞAĞIM ,BÖYLE İŞTE.YERSE EMEKLİ

    Yanıtla (2) (0)
  • vatandaş / 27 Şubat 2024 11:46

    Cumhurbaşkanı cumhurun başkanı olmadıkça çekişmeler devam eder gider!Cumhur seksenbeş milyondur.Ülkenin yarısını karşısına alan,cumhurun yarısına hain,terörist vb yakıştırmalar cumhurun başkanına hiç yakışmıyor...Particilik cumhurbaşkanının saygınlığına zarar veriyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Şubat 2024 11:28

    Ahlaktan yoksun kalmış bir toplumda , siyasetin de haliyle ahlaktan yoksun olmasından daha tabii ne olabilir ; bu durum aslında eskiden beri böyleydi ancak son yıllarda kelimenin tam anlamıyla tamamen çığırından çıktı, artık bu tarz tutum ve davranışlar , yadırganmak şöyle
    dursun alenen benimsenir hale geldi !
    Bu gidiş gerçekten çok çok kötüdür ve bizi millet olarak batırmaya kadar götürebilir!
    Ve düzelmesi de maalesef
    kolay kolay mümkün değildir !

    Yanıtla (3) (1)
  • Muharrem Özalp / 27 Şubat 2024 11:01

    Muhafazakar ve dindar olduğunu iddia eden AKP ve yandaşları para ve makam sahibi olunca adalet kavramını unuttular. Dini ticari metaya dönüştürerek bir zamanlar Hazreti Ömer'i kendilerine sahne süsü olarak kullandılar. Bütün bu olanlara sebep ise CHP zihniyetinin ülkede yaptığı zulümlerdir. Ne çare ki bir zalimden kurtulalım derken diğer bir zalimin kucağına düştük. Bütün mesele birazda biz yiyelim davası.. tabii ki bütün suçlu biziz. Toplum neye layık ise o geliyor yönetime.

    Yanıtla (2) (0)
  • yavuz / 27 Şubat 2024 10:11

    kamuoyu yoklamasında 10 akp liden 4 ü şeriat istiyormuş. adaletin olmadığı yerde şeriat olmaz. şeriatın mayası adalet adaletin mayası şeriattır. şeriat gelmez yaşanır. şu anda şeriat olsa meclisin hepsi suçludur. şeriattta yanlı yandaşlık yoktur. benden senden yoktur. bize şeriat değil gerçek adaletli bir yönetim gerek. iranlı mecusi nuşirevan çok adil bir hükümdardı öz oğlunu astırdı. yönetimin adı ne olursa olsun adaletli olsun yeter.

    Yanıtla (7) (0)
  • Turgay / 27 Şubat 2024 10:51

    O 4'ünden kaçı şeriat ( fıkıh) kurallarını biliyormuş acaba? Asıl soru bu.

    Yanıtla (1) (1)
  • ilk / 27 Şubat 2024 10:53

    Bırakınız 4 ü, 1 bile değildir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Mumin / 27 Şubat 2024 10:51

    Dinin temeli Tevhid ve adalettir ne yazıktır her şeyi toplama olanların başkalarının tarihini varlığını inkar ederek yok ederek kendine mal edenler, kulturune, mutfağına ,folklorik özelliklerine herseyine kendisine ait olmadığı halde kendine mal edenler başkalarına ait toprağı işgal ve talan , zulüm zihniyeti olanlar de dün ne bugün nede yarın adalet beklemek beyhudedir

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okuru / 27 Şubat 2024 10:28

    ''Biz''im yüz yılık biriken emek ve enerjimiz güçlü bir iktidar çıkardı ama malesef ''Biz''nefesini iktidarın ensesinde hissettirecek,onu dizginleyecek bir muhalefeti ortaya çıkarmayı başaramadık.Olan ''Biz''im emek ve alınterine oldu.İddiamızdan vuruduk....

    Yanıtla (1) (0)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 10:51

    Doğru söylersiniz, bugün güçlü muhalefetin 2 formülü var: 1.ya sağda akil kişilerden müteşekkil anap vari bir parti, 2.yada dünyada olduğu gibi sol da birlik gerek, bunun ilk adımı ana muhalefet chp nin değişimi ile mümkün olabilir diye düşünüyorum.(not. Malum şu an ki chp değişime hazır değil, bilakis istanbul ankara, özellikle İstanbulu kaybederse chp de deprem gerçeği var, çünkü fayları çok gerildi)

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmett / 27 Şubat 2024 10:50

    Ahlaki çürüme her tarafta başlamış.islamda diyorki yeminine bağlı kalacaksın nerde cumhurbaşkanı tarafsız olacağıma namusum ve şerefim üzerine söz veriyorum diye yemin etti tarafsızmu yanlız siyasilerde değil toplumdada ahlaki çürüme başlamış öyle olmasa hatayda yarsının oyunu alan topluma size yardım geldimi diye bir laf edermi vicdan sahibi dindar insanlar orda yeryerinde oynatırdı bunlar kendine göre bir toplum yetiştirdiker tabi bunu yapan arkalarındaki siyonistlerdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • k.okur / 27 Şubat 2024 10:39

    sayın yazar siz bir yorumcusunuz. eyvallah. "biz" dediğiniz kitleye ne kadar zarar verdiğinizin farkında mısınız. hala savunmak için sebep bahane arama sevdasındasınız. net dini istismar ederek dine zarar verenlerin karşısında olmadığınız müddetçe bir yorumcu olarak kalacaksınız.

    Yanıtla (2) (2)
  • O aslan / 27 Şubat 2024 10:25

    Adalete ihtiyacımız var mı güzel soru.
    Bence yok.
    Çünkü olsa sahip çıkarız.
    Bunca adaletsizlik hukuksuzluk yaşanıyor .
    Vergilerimiz çar çur ediliyor kaç kişi sesini çıkarıyor veya çıkara biliyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • Anadolu / 27 Şubat 2024 10:06

    Ahmet bey, yıllar önce sizin yazdığınız gazeteyi okudu diye insanlar işinden, aşından, özgürlüğünden oldu. Günde üç öğün, beş kere, kırk defa ADALET diye yazmalısınız. Çocuklar, torunlar hatta kendileri bile bayram namazına bile gitmek istemiyor. Çocuklara Allah kimsenin rızkını kesmez diyorum çocuklar gülüp geçiyor...

    Yanıtla (6) (0)
  • Ali / 27 Şubat 2024 10:05

    Ne adaleti sayın yazar, lütfen artık derin uykudan uyanın. Siyasal İslamcılara gösterdiğiniz bu naif tepkiler sizi de adaletsizleri alkışlayanların tribününe koyuyor, sizin yeriniz orası değil. Bırakın bu fısıldamaları ve adalet için HAYKIRIN, eğer gücünüz yetiyorsa...

    Yanıtla (5) (1)
  • Kanuni / 27 Şubat 2024 10:05

    Adam vardır cismi semiz
    Abdest alır olmaz temiz
    Halkı tan eylemek nemiz
    Bilcümle vebal bizdedir (Hasan Dede/)

    Yanıtla (5) (0)
  • Hamdi Denizci / 27 Şubat 2024 09:50

    Haberiniz olsun: Ben RTE ve haramilerinin yaptığı bütün adaletsizlikleri ve zulümleri dine yazıyorum. İstediğiniz kadar itiraz edin, durum bu. Böyle olmasını istemezdim.

    Yanıtla (3) (3)
  • Baki... / 27 Şubat 2024 10:03

    Hamdi kardeş, bu yaklaşımınızdan haberimiz olmasaydı daha iyi olurdu. "dine yazıyorum" demekle; haşa kusur, kabahat din demi, elbette hayır, her durumda sorumluluk, kusur, kabahat o din de değil, o din in mensubu müslümanda olur.

    Yanıtla (4) (3)
  • Sahin / 27 Şubat 2024 09:58

    Güvenem servetine,malına
    Ümidim yok bu gün ile yarına
    Toprak benide basacak bağrına

    Adaletin bu mu dünya
    Ne yâr ver verdin,ne mal,dünya
    Kötülerinsin sen dünya
    Iyiyi öldüren dünya

    Ne insanlar gelip geçti kapından
    Memnun gelip giden varmı yolundan
    Kimi fakir,kimi ayrılmış yarinden
    Adaletin bu mu dünya

    Ne yâr verdin,ne mal,dünya
    Kötülerinsin sen dünya
    Ìyileri öldüren dünya.

    Yanıtla (9) (0)
  • MANZARA / 27 Şubat 2024 09:53

    Katolik engizisyon mahkemeleri ile mutlak monarşilerin mahkemelerinde SUÇSUZLUĞUNU ispat etmek sanığa yüklenerek nice masumlar katledilmiş, zindanlarda çürütülmüş...

    Ta ki, Fransa'da 1894 yılındaki, meşhur Yüzbaşı Dreyfus davasına halkın ve seçkinlerin isyanına kadar..
    Bu tarihten sonra ispat yükümlülüğü İDDİA EDENE yüklenmiştir...

    Bizdeki adli-idari yargı 1894 öncesinin zihniyetinin tezahürü...

    Yanıtla (11) (0)
  • Takipci / 27 Şubat 2024 09:47

    22 yilin ozeti: Lafa gelince "Degerler", ise gelince "Avanta". Iki cihanda davaciyim, sebep olanlar kebab olsunlar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Denizlili / 27 Şubat 2024 09:43

    En aklı başında olanlardan biri olarak düşündüğümüz Ayşe Böhürler'in bile ruhu 28 Şubat anlayışı ile örtüşmüş. 28 Şubatçıların evinde örtünene karışmama alicenaplığını!!!! Böhürler de diğer anadillerine göstermiş. Bu toplumun adalet diye bir derdi olmadı hiç bir zaman. Nöbetleşe zalimleri sahneliyoruz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Garip / 27 Şubat 2024 00:43

    Ahmet bey "bizim" mahalleden biri olarak (gözlerim ıslak) yazıyorum "meğer bir çürük ipliğe hülya dizmişiz"... Ne dersiniz siyasal islam çöktümü? Zaman iman kurtarma zamanımı? Bundan sonra kime, neye, nasıl inanalım...!????????????

    Yanıtla (41) (0)
  • Uçbey / 27 Şubat 2024 01:29

    “Adelet mülkün temelidir “ diyenler el kaldırsın. Göremiyorum hani eller ?

    Yanıtla (25) (0)
  • karar okuru - ... / 27 Şubat 2024 03:41

    bu adaletsiz ve yolsuz siyasal islamcı iktidar ve mensuplarının, benim bildiğim anladığım inandığım islam diniyle uzaktan yakından bir ilişkisi olduğunu hiç düşünmüyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 09:41

    İktidarı değiştirelim mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Dr / 27 Şubat 2024 09:35

    IQ kaderdir. Düşünebildiğin kadar yaparsın.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 00:53

    Hocam niye yakınıyorsun dava sizin, iktidar sizin keyfini sürün! Vebal mi…? Boş ver diyorlar öyle ya ölümden öte köy yok demişler.

    Yanıtla (14) (2)
  • Okur / 27 Şubat 2024 09:31

    O nedenle 22 yılın adaletine yakıştırılabilmiş kelime sadece “özürlü”. Durumu en hafife indirgemek için uğraşsak bundan daha iyi kelime bulamazdık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 27 Şubat 2024 09:30

    Hz. Ömer'le ilgili hususlar kitaplarda kaldı. Bir araya gelindiğinde vicdanlardaki yangını-çelişkiyi (vicdan tefessüh etmemişse şayet) bastırmak için... Belki de narkoz etkisi versin diye.. Şu beyaz tozlardan kullanan yeni nesil dindar-milliyetçi versiyonlar...

    Yanıtla (2) (0)
  • Aslan / 27 Şubat 2024 09:30

    Hocam problem Tayyip Erdoğan değil..o bir sonuç...millet nasılsa tepedeki öyle bir sahsiyet oluyor.bugun maçımız musluğun başına geçince yetim malı devlet malı deyip Allah korkusu ile cebinizi de doldurmaktan korkuyoruz..hamasi soylemleri geçin..birde iman problemi var...Allah sevgisi ve korkusu gerçekten kaplerde degilki..herkes İslami sözde ve gösteriş için yaşıyor..sonuç makyavelist popülist bir iktidar..şikayete gerek yok..biz düzelmeden Allah bizi düzeltmeyecek..ayet bu açın okuyun..

    Yanıtla (2) (0)
  • Kadir / 27 Şubat 2024 09:30

    İktidarın adaletsiz icraatları, partizanlığı,kayırmacılığı bu milleti canından bezdirdi. Kendisinden olmayanlara çok acımasız ve merhametsiz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet Dursun / 27 Şubat 2024 09:02

    Muhafazakar camiada Hz. Ömer adaleti hiçbir zaman olmadı ki zaten. Milletin derdi kimsenin umurunda değil. Hatırlayın Numan kurtulmuş ''Harun gibi geldiler Karun gibi zenginleştiler'' dedi şimdi aynı saflara katılıp gemisini kurtarma derdine düştü. Yine Süleyman soylu AKP ve Erdoğan'ı yolsuzlukla, hırsızlıkla itham etti sonra tüm söylediklerini yalayıp yutup kendi dümenine baktı. Ama muhafazakar camianın bir insanı olarak yaptığınız bu haklı eleştirilerden dolayı da size teşekkür ederim.

    Yanıtla (15) (0)
  • Baki... / 27 Şubat 2024 09:29

    Biz 94 lerde mücahid idik, zamanla yavaş yavaş mücahidliğimiz erimeye başladı, eridikçe de farklılıklaşmaya başladık, sonunda "müteahhid zihniyet" li olma yolunda ilerler olduk, o mahalledeki komşular bugün Yrp, deva, gelecek, saadet de bazılarıda ak partide vs.param parça güya herkes kendince haklı!!!

    Yanıtla (2) (0)
  • Adalet / 27 Şubat 2024 00:40

    Ahmet abi kurtlu bulgur yeriz diyenler bu adaletsizliğe ,emekli lerin çilesisne nediye savunurlar acaba ,Birde şevki yılmaza sorsak çünkü 94 ruhunda ön saflardaydı

    Yanıtla (14) (1)
  • Okur / 27 Şubat 2024 09:27

    Buyrun, 94 ruhumu anlayamamış olanlardan biri daha.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cemil / 27 Şubat 2024 09:22

    Müslümanım muhafazakarım ama yazıda sözünü ettiğiniz kimselere: Lekum dinikum veliye din...

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2024 09:19

    Geçen 22 yıl adalet özürlüymüş. Yapmayın hocam . Bi özür dilemekle kurtulacaklar sanırlar. Artık ilahi adalet. Tezelden hem bu dünyada hem ahirette.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet Dursun / 27 Şubat 2024 09:16

    Muhafazakar AKP iktidarında ekonomik krizle birlikte Devlet kurumlarında yaşanan erozyon futbolumuza da yansımış durumda. Cumartesi günü Fenerbahçe, Pazartesi gecesi Galatasaray maçlarında yaşanan rezalet gösterdi ki artık Trendyol süper lig şampiyonluğu takımlar arasında değil de Fenerbahçe'li ve Galatasaray'lı hakemler arasında geçiyor. Bakalım sezon sonunda gülen taraf hangi hakemler olacak. Fener'limi Galatasaray'lımı?!

    Yanıtla (5) (0)
  • yorumcu / 27 Şubat 2024 09:15

    Muhafazakar kesimin adalete değil, iktidara, güce ve paraya ihtiyacı var. Bu dönemde bunu fazlasıyla elde ettiler. Şimdi tadını çıkarıyorlar. Bunu yaparken de dini değerleri bir güzel meze yaptılar. Yiyin bakalım yiyin .Aksırıncaya, tıksırıncaya...

    Yanıtla (4) (0)
  • Murat 61 / 27 Şubat 2024 03:11

    Milli görüş ile 1987 yılında henüz 20 yaşında tanıştım. Para yok imkan yok ama çok kuvvetli samimiyet vardı. Vallahi ile sohbete başlayıp bize göz yaşı doktürenlerden geriye ne kaldı? Tarumar olan samimiyetler Bana 90 lı yıllarn kardeşliğini kim yeniden verebilir? Ağlıyorum çalınan samimiyetime. Vesselam

    Yanıtla (5) (0)
  • Bir Kişi / 27 Şubat 2024 09:08

    Bizlerde çalınan, heba edilen zamana, ülke kaynaklarına ve geleceğe ağlıyoruz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bir Kişi / 27 Şubat 2024 09:06

    Ahmet Bey, yetkinin ''biz'' dediğiniz camianın eline geçince ne olacağın malesef acı tecrübeyle şahit olduk.

    Yanıtla (4) (0)
  • Bahri GUNGOR / 27 Şubat 2024 09:05

    Sokakta konuşulan kültür otekilestirme yöntemi ayar verme.

    Yanıtla (0) (0)
  • Barut Osman / 27 Şubat 2024 09:00

    Bundan dolayı TV seyretmiyorum ve izleme gereği de duymuyorum...(aptal kutu!)

    Yanıtla (8) (0)
  • Polis / 27 Şubat 2024 08:58

    Çok eskilerde bir devlet büyüğümüz bu memlekette hiç kimse la yusel değildir.demisti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ersan Çebi / 27 Şubat 2024 08:47

    Sayın Taşgetiren, bu durumu 28 Şubatçıların ve FETÖ'nün yaptığı tahribatın bir kısmının telafisi olarak görmeye çalışsanız ne olur. Taşların bağlandığı köpeklerin salındığı bir düzende artık adalet duygusu aranmıyor maalesef.

    Yanıtla (0) (3)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 01:27

    Adalete her daim ihtiyacımız var,ancak adalet noktasında sadece ak partiyi değil, tüm partileride eleştirelim,muhalefetin belediyelerinde adalet varmı ki, belediyesi olmayan partilerin içinde bile adalet aranır,sorgulanır,ha Ahmet abi sadece"biz"den, "muhafakar"lıktan yola çıkarak muhafakarlar için söylüyorsa fazla itirazım olmaz. İmamoğlu kul hakkı yememişmidir!? Malesef çürüme her yeri sarmış.

    Yanıtla (10) (14)
  • Etem / 27 Şubat 2024 01:40

    AKP’yi aklamak için bayağı zorlamışsın. İmamoğlu’nun üstüne kaç defa müfettiş gönderildi? Bir açığını bulsalardı hala üstünde tepiniyor olacaklardı.

    Yanıtla (13) (1)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 09:13

    Aklamadım, aklamam, aklımı kiraya vermedim, vermem,trol değilim, tek kapı, tek pençereden bakmam, sabah akşam candaş medyalarda gezmem, yoldaş medyaları da ihmal etmem, edersem yanlışı doğru, doğruyu yanlış görmekten korkarım,azda olsa yöneticiliği,idareyi bilirim, çalışan profili gibi yönetici profillerini bilirim,hayatımda da kusursuz sayıştay denetim raporu görmedim,10 doğru olsada 3 yanlış kesin olur,hatasız kul/yönetici yoktur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hüseyin / 27 Şubat 2024 07:18

    Asıl olan İslam değeri olan kesimini dikat etmesi muhalefet muhalftir din diyceksin vatan diyeceksin alllh diyceksin herkes yapyor bende yaptım diyceksin dini duyguların vatan sevgisi basitlesdi Ömer olmadık ötekiler deyil biz niye böyleyiz

    Yanıtla (0) (0)
  • Baki... / 27 Şubat 2024 09:18

    "Allah diyeceksin"

    Yanıtla (0) (0)
  • Beytocan Diyarbekir / 27 Şubat 2024 08:38

    Sayın Yorgun sence 5 yıl içinde İmamoğlu en küçük bir hak yeme veya hukuksuzluk yapsaydı şimdiye kadar İktidar bütün Hukuk birimlerini Saraçhaneye yığmaz mıydı? Yazarken biraz insaflı olun, Ki ben objektif olarak bakarak söylüyorum. Örnek Türbe de elini arkasında buluşturdu diye İmamoğluna Türbeye hakaret davası açıldı.

    Yanıtla (7) (0)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 12:10

    Sn. Diyarbekir problem olmaması mümkün değil, hatta ve hatta tüm başkanların kusuru olur, hiç olmaz değil, bunun partisi önem arzetmez,ben iş hayatımda kusursuz inceleme, teftiş raporu görmedim, siz gördünüz mü?

    Yanıtla (0) (1)
  • Yorguna / 27 Şubat 2024 08:42

    Bir vicdan nasıl oluşur, ben de vicdan var mı diye kendine sormayı düşünür müsün?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2024 08:40

    Vallahi ben devlet imkanlarını kişisel ve siyasi menfaatleri için usulsüzce ve adaletsizce kullanan hiç kimseye hakkımı helal etmiyorum. İstemez misiniz Sayın Taşgetiren, dünya onların, ahiret bizim olsun?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2024 08:37

    Artık AKP deyince aklıma iki roman geliyor:

    Bunlarda ilki AKP'nin en büyük acıyı; kendini iktidara taşıyan muhafazakarlara, inançlı insanlara, yoksullara, demokratlara çektirmesi yönüyle Frankenstein romanı.

    Diğeri ise İslam makyajıyla kendini muhafazakar insanlara güzel ve çekici göstermesi, ancak, arka planda adaletsizlik, kötülük, aldatmaca, yolsuzluk, politik ve ekonomik skandallar içindeki haliyle de Dorian Grey'in Portresi romanı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 08:36

    Nahlet le anılacaklar, adaleti, hukuku ayakları aldılar halen anayasa yapacaklar.

    Yanıtla (0) (0)
  • yorumcu / 27 Şubat 2024 08:36

    gazzede insanlar bombalar altında yanarak,açlıktan susuzluktan ölüyor.siyonist katliam abd ve bölge ülkelerinin desteği ile hız kesmeden devam ederken dünyada adaletten bahsetmek mümkün değil.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2024 01:02

    Nasıl lazım olmasın, adalet her kula.//

    Adalet için, gerek de olmaz okula.//

    Her insan adalet arar, yana yakıla.//

    Sözün özü; “Mülkün temelidir adalet”//Emreder adaleti, yüce yaratıcım.//

    Sadece sen değil, ona ben de muhtacım.//

    Bir insan olarak, adalettir baş tacım.//

    Sözün özü; “Mülkün temelidir adalet”.//İman da adalet der, İslâm da adalet.//

    Adalet yoksa eğer, oradadır zulmet.//

    Kaynağım adalet der, huzur ve saadet.//

    Sözün özü; “Mülkün temelidir adalet”.

    ..Mustafa Erol dan..

    Yanıtla (14) (0)
  • yorgun / 27 Şubat 2024 08:28

    Evet.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2024 08:26

    Sayın Taşgetiren, AKP ve AKP'liler artık "bizden" değil, dolayısıyla siz kendinizi onlardan ayırın. AKP artık başka bir oluşum, bir çıkar grubu. AKP "tekkeye mürit" aramıyor" ki bizden olsunlar.

    Hani hadislerde sık sık "şunu yapan bizden değildir, bunu yapan bizden değildir" diye geçer ya, işte AKP bu hadislerdeki hemen her şeyi yapan bir yapı haline dönmüş durumda. O yüzden ben AKP'yi ve AKP'lileri artık "bizden" olarak görmüyorum. Siz de görmeyin, yoksa vicdanen acı çekersiniz.

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 27 Şubat 2024 08:09

    GÜNAYDIN hak hukuk adalet ve DEMOKRASİNİN bittiği ülkemizde tek adam ne derse o oluyor sanki ŞEHREMİNİ seçimi değilde genel seçim yapılıyor her şeyde her yerde CUMHURBAŞKANI konuşuyor şehremini adayları da halkla beraber dinliyor sonra buna DEMOKRASİ diyor halkın parasıyla yaşayan TRT AKPTRT oldu hep iktidarın reklamını yapıyor İNŞALLAH MUHALEFET KAZANIR EFENDİM

    Yanıtla (1) (0)
  • Rmzn / 27 Şubat 2024 07:38

    İşin trajikomik tarafı ise bu adam ve yardakcıları kendilerini müslüman olarak refere ediyorlar, peh ki ne peh...

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 07:31

    Dünya liderinin gözü istanbulda, geçen seçimde muhafazakarların entrikasını canlı canlı seyrettik. Diyor bir yanlış oldu. Milyonlar kör sanki. Keşke herkes çekilse tümünü AKP alsa. Hatta anayasa da kaldırsalar, Bence millet vekili işlevi almadı. Bakan bakan yardımcıları yeter. Ülke bu halde.

    Yanıtla (7) (0)
  • Hatıp / 27 Şubat 2024 07:27

    En büyük eleştirim seçim gezilerine devletin maddi imkânlarını kullanarak gidilmesi. Hani adalet,hani yetim hakkı nerede,hani kul hakkı nerede. Kul hakkını Rabbim affetmem diyor peki bunu bilmiyormu iktidar ancak göźlerini hırs bürümüş haram helâl geç onu yeterki seçim kazan. Trt devletin değilmi iktidar seçim koordinasyon toplantısı yapıyor ,sözcüsü açıklama yapıyor canlı olarak saatlerce veriyor. Hiçbir şey olmasa fetö konusunda yapılan ADALETSİZLİK ebedî âlemde sorgulamaya yeter.

    Yanıtla (1) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 27 Şubat 2024 07:18

    Sizin biz kavramı Haksızlık ,hukuksuzluk,yolsuzluk,yalan ,dolan,çağrışımı anlamına geliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • mem / 27 Şubat 2024 07:16

    Ahmet hocam, bu anlattıklarınız millet olarak çoğumuzun zihin dünyasının kodlarının nasıl olduğunun açıklamasıdır. Bu zihin yapısının bir sonucu olarak adalet olmadığı gibi bilim, ekonomi, eğitim ve nesil de bozuldu.

    Yanıtla (2) (0)
  • huseyi7 / 27 Şubat 2024 06:45

    daha adilbir dünya mümkün bestsellerin yönettiği ülkede yaşıyoruz. bize bu adalet fazla geliyor. dünyaya ihraç edip cari açığı kapatalim

    Yanıtla (0) (0)
  • SG / 27 Şubat 2024 05:54

    Ahmet hocam hoş yazıyorsunuzda, muhafazakâr kalem tutanların içinde öyle kişiler varlı Yağ bile onların yanında katı kalır.Aman Allah'ım aman Allah'ım

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 27 Şubat 2024 05:43

    Ananı alda git,ADALETTİN miladi oldu.Giden gitsin kalan sahalar bizlere Yeter.Sonunda On kişiye bir maaş,Bir kişiye On maaş.Türk tipi (CB) ADALET sistemi.

    Yanıtla (4) (0)
  • SG / 27 Şubat 2024 05:28

    Hayır Adalete ihtiyacımız yok
    Ezan susmaz,Bayrak inmez
    Her şey vatan için.
    Karşı çıkanları ya FETOCU ya,Teorisit ya Faşist damgasını yer.

    Yanıtla (2) (0)
  • O k u r / 27 Şubat 2024 04:57

    Adalet, Biz ve bizim camia..
    Din iman ezan bayrak beka, Adalet hak hukuk gibi cümleler kuranların,
    Siyasette, ticarette, bürokraside, yaptıkları ve icra ettiklerine bakan ve azıcık vicdanı olan hiç kimse, uzuuuun zamandır "Biz" demiyor....
    Niyemi ?
    Vebalden uzak duruyor, ortak olmak istemiyor..

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 27 Şubat 2024 04:31

    “Herkes” bunu hazmetmiş… denilen daha neler var neler....Seçim günü ...Sandık kurulu ... Namusu ve şerefi üzerine düzgün bir şekilde görevini yapacağına ant içer ama... Ant daha bitmeden herkes ideolojisi için bu andını unutur maalesef...Her şey içiçe...Ant mı ideoloji mi...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar / 27 Şubat 2024 04:26

    Uzuuun iktidar döneminde “Muhafazakârlık” kapsamında yapılanlar ve müslümanların her yapılan yanlışa bir gerekçe bulması... Bizleri ister istemez muhalif kesimleri okumaya itti... O muhalif kesim de dine mesafeli yazılarla bizim beynimizi iyice yıkadı...Her iki kesim arasındaki sıkışmışlık ve tazyik sonucunda da maalesef inanç konularında büyük erozyona, hafazanallah dinsizliğe doğru...

    Yanıtla (0) (0)
  • mimli / 27 Şubat 2024 03:30

    Şu şöyleymiş de... Bu böyleymiş de... Bu sözlerin çoğu ipe un serip iktidarı suçlamamak! Başkalarınin da o yolda Şu şöyleymiş de... bu böyleymiş de deyip iktidarın tüm bozukluklarına başkalarının ortak olduğunu ima etmek... Halbuki şimdi başımızdan savmamız gereken tüm bu kötülüklerin başı, anası ve müsebbibi iktidar partisi değil mi? Milletin malı TRT'ye el koyup kendi partinin borazanı haline getiren bu iktidar değil mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Etem / 27 Şubat 2024 01:56

    Takke düşüp kel görüleni çok oldu ama sayın yazar şimdilerde artık topa girmeye başladı.

    Yanıtla (1) (0)
  • İstanbullu bir okur / 27 Şubat 2024 01:53

    Sn.Üstat;isyanınıza kurban olayım sizin.İçimizi dışa vuran kaleminizede,gönlünüzede saglık,sıhhat ve afiyetler dilerim,bu düsturda gittiginiz sürece.Artık muhafazakarlıgı sorgulamaya başlasamda,sizin kastetiginizi anlıyor ve katılıyorum,gündemdeki muhafazakarlık dışında.Sahi Akp.adını yeniden bir daha,daha irdelemek,ele almak lazım.Bu isim,ad o kadar kirlendi ki,bunlar M.Moğultay'ın adalet bakanlığını aratır oldular.Bilirsiniz M.Moğultay militan dolduruluyor eleştirisine meydan okumuştu.Ya şimdi

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 27 Şubat 2024 01:51

    Devlet yönetiminin kolu kanadı..Beyni kalbi vurucu gücü..Polisi askeri yargısı karıncası gören gözü konuşan dili..Tek parti iktidarının elinde.. ülkenin ekonomik gücü büyük şehirler.. Nüfuzun yarısı yerel yönetimler muhalefetin elinde... AKP buraları teslim alamıyor.. Vergiyi buradan alıyor yatırım yapmıyor yaptırmıyor.. Yine de büyük şehirler direniyor..31 Mart'a teslim almak için devlet tüm gücüyle saldırıyor.. Vuruyor bölüyor sahte kasetler üretiyor. 31 Mart Son Umut...

    Yanıtla (6) (0)
  • Baki... / 27 Şubat 2024 01:47

    Makam mevki yetki, servet, toplumsal statü sahibi olan, başka bir ifadeyle "üstünlerin hukuku" zümre sine dahil olup, hakkaniyetle hareket eden kaç insan var çevremizde, hatta kendimizi de sorgulayalım ve dahi kendimiz makam mevki, servet, statü sahibi olursak-olduğumuzda, ne derece adil olabiliriz-olabileceğiz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Etem / 27 Şubat 2024 01:45

    Daha fazla adalet, daha fazla özgürlük, demokrasi diye geldiler, elimizde olanı da aldılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • BELDİBİ / 27 Şubat 2024 01:43

    Adaletmi elinde mikrafon kürsüye cıktığında hz ömerin adaletinden bahsedip gideceği yerin 2 metre toprak olduğunu söyleyen RTE kürsüden inince hz ömerin adalettinden zerre kadar feyiz almıyor. Bu ülkede adalet olsaydı akp iktidarı boyunca binlerce İHLAS FİNANS mağduru medya yağdanlığı karşılığında inanç hırsızlarının eline terk edilmezdi . 23 senedir mağdurlar paralarını alamıyor hangi adaletten bahsediyorsunuz bu ülkede

    Yanıtla (0) (0)
  • osman / 27 Şubat 2024 01:42

    ahmet bey size sonsuz teşekkürler . öyle bir noktaya geldik ki insanın sokağa çıkıp haykırası geliyor. seçimlerde Türkiye ekonomisine çok zarar vereceğini bilindi halde bir EYT kanunu çıkarıldı sırf ordaki 2 milyon vatandaşın oyunu alabilmek için türkiye feda edildi ve şimdi 39, 40 yaşındaki insanlar emekli oldu. ekonomiden anlamayan her hangi birisine sorsanız ,faiz sebep enflasyon neticemi deseniz inanın vereceği cevap hayırdır. işte bu yüzden bizler yıllarca bunun acısını çekeceğiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Turgay / 27 Şubat 2024 00:46

    Biz bize biz deriz siz bize ne dersiniz diye bir tekerlemeli soru vardı. Buradaki biz 1. çoğul şahıs olan biz değil çarık vb yapımında kullanılan delik açma aleti idi. Siz işte o bizsiniz. Deliği açtınız şimdi de açtığınız deliğin ülkenin başına ne belalar getirdiğini görüp nedamet getiriyorsunuz. Geçti Bor'un pazarı .... maalesef.

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 01:36

    İşin gerçeği tam da öyle.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 01:26

    Açıkça bu ülkede Cumhurbaşkanı makamı işlevini yitirdi. Gerçekte böyle bir makam yok. Cumhurbaşkanı yetkilerini de tekeline geçirmiş yetkide sınır tanımayan, Anayasa hükümlerini dahi yok sayan bir parti başkanı var. Her görüşten vatandaşın vergileri ile elde edilen, bütün devlet imkanlarını kendi partisi için seferber eden kişi 85 milyonu temsil edemez.

    Yanıtla (18) (1)
  • Eski Bir Yorumcu / 27 Şubat 2024 01:24

    TC vatandaşlarının her şeyden önce dünyadaki gerçekleri görecek kadar bilgilenmeye, kolelik zamanının düşüncelerinden kurtulmaya, onurlu bir insan olarak yaşamını sürdürme yeteneği kazanmaya ihtiyacı vardır. Bunlar ancak doğru eğitim olur. Bunlar olduktan sonra da her şey (adalet, hukuk, ilerleme...) kendiliğinden (sinerjik olarak) düzene girer.

    Yanıtla (8) (0)
  • Adem88 / 27 Şubat 2024 01:23

    "Sosyal Demokrasi Vakfı’nın 2019 tarihli Yargı Bağımsızlığı ve Yargıya Güven Araştırma Raporu’na göre “adalet” kavramı denilince aklınıza ne geliyor sorusuna ankete katılanların %23,3’ü “adaletsizlik” yanıtını verirken yarısı (%50,7) Türkiye’de ifade özgürlüğünün olmadığını söylüyor. Araştırmaya göre Türkiye’de makam/mevki sahibi biri ile sıradan vatandaş mahkemelik olsa eşit koşullarda yargılanmayacaklarını düşünenlerin oranı ise %79." ( Salih Cenap Baydar)

    Yanıtla (10) (0)
  • Ugur / 27 Şubat 2024 01:11

    Siyasal İslam bitti Ahmet bey

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2024 01:07

    İslam adına gelenler, İslam'ın en önemli temellerinden olan adaleti ıskaladıkları için, İslam'dan nefret ettirerek gidecekler. Nefisler kazanacak! Kaybeden İslam ve millet olacak.

    Yanıtla (19) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2024 01:02

    Diyanet İşleri Başkanı telaffuz ediyor: "Milletine devletine karşı hainlik yapanlara içinde, yüreğinde bir nefret besleyen gençler olsun" Hain kim? Tabii ki, AKP karşıtı olanların tümü bazılarına göre haindir. DİB bu düşüncede olanları bilmiyor mu? Elbette biliyor. Buna rağmen o nefret cümlesini söylemeye çekinmiyor. Tezin antitezi oluşur. "Sen benden nefret ediyorsan ben de nefret ediyorum İslam'dan" diyenler elbette olur. Diyanet İşleri Başkanı da "biz" e dahil mi sayın yazar?

    Yanıtla (12) (0)
  • Merdo** / 27 Şubat 2024 00:43

    ASLOLAN ALLAHIN ADALETİ:
    *"Ölüm var ölüm. Bugün gördüğünü yarın görememek var. Helalleşmeye vakit Özlediğini, sevdiğini, affettiğini söylemeyi düşündüğüne bunları söyleyememek var."*

    Yanıtla (6) (0)
  • azer / 27 Şubat 2024 00:38

    İmamoğlunun adı,Ekrem İmamoğlu değilmiş.Gerçek adını sn.cumhur ittifakı başkanımız dün söyledi; "zat-zevat"...Adalete ,,ekmeğe ,paraya ihtiyacımız yoktur;ahlak istiyoruz.

    Yanıtla (15) (0)
  • KARAR okurr / 27 Şubat 2024 00:31

    Basına konu olan haberde:
    "Atatürk'e hakaret eden adamın oğlu hala milletvekili,
    Damadı milletvekili. Diğer oğlu genel müdür. Damadı genel müdür. Abisi kayyum genel müdürü" ADALET BUNUN NERESİNDE.,?

    Yanıtla (19) (2)
  • Yalçın / 27 Şubat 2024 00:21

    Bunlardan adalet beklemek mi?... Çok uzak görüyorlar ama Allah'ın adaleti ve kahhariyeti belki de çok uzak değildir. Şimdilik zulmetmesinler yeter. Çoluk çocuğa yazık oluyor. Şu 22 yıldır ve özellikle 8-10 yıldır yaptıkları bir çok fiille (iftira, zulüm, kul hakkı yeme vb.) Kur'anda Allah'ın helakete uğrattığı kavimlerin sonlarını fazlasıyla hakettiler. Dur bakalım daha nelerine şahit olacağız. Yaptıkları zulmün büyüklüğünü ancak ahirette anlayacaklar. Göz, kalp ve beyinler mühürlü sanki.

    Yanıtla (16) (0)
  • BirOkur / 27 Şubat 2024 00:12

    Kul hakkı yetim hakkı yiyeler, Helalleşmeden ölmeye MAHŞERDE yüzler gülmeye,

    Yanıtla (6) (0)